כשלים במערכת האיטום

חשיבות האיטום בבניית מבנה חדש הינה גבוה עד מאוד ולא ניתן לדלג עליה. בדרך כלל, כאשר האיטום לא נעשה כמו שצריך וישנם כשלים בו המבנה לא ייחשב לאטום כלל והוא חשוף לנזקים רבים שעשויים לנבוע מכך. מה הם הנזקים שעשויים לקרות כתוצאה מכשלים במערכת האיטום ודוגמאות לכשלים אלו יובאו במאמר שלפניכם.

חשיבות מערכת איטום תקנית

איטום, עולם שלם שאין אפשרות לסכמו במספר שורות בלבד אך בהחלט ניתן לומר שחשיבותו אינה ניתנת לפשרות כלל, לא באיכות ובתקינות החומרים וודאי שלא בקיצורי דרך שעשויים להוביל לאותם כשלים אותם הזכרנו בתחילת המאמר. האיטום למעשה מעניק לך את השקט שהבית שלך מוגן ויישאר יבש במהלך ימי החורף הגשומים ובמקרים של נזילות וכ'. את נזקי האיטום שקורים כתוצאה מכשלי איטום בדרך כלל יהיה ניתן לתקן אך לעיתים הנזק שנעשה כתוצאה מכך כבר גורם לנזק כספי די גדול כמו פגיעה ברכוש, חלחול הנוזלים לבסיס מבנה הבית ועוד. לכן, העדיפות היא לקבל שירות מקצועי, מקבלן איטום אמין, המעניק שירות כאוטם מורשה עם חומרים איכותיים העומדים בתקן וצוות שפועל על פי שלבי האיטום הדרושים על מנת שהעבודה תהיה תקנית. כמובן שלכל זה מתווספת האחריות, קבלת אחריות מקבלן האיטום היא תנאי מהותי מאוד ולא נחשב לבונוס אלא לחובה מצד האוטם.

דוגמאות לכשלים במערכת האיטום:

  • טיב חומרי האיטום, ברגע שחומרי האיטום אינם איכותיים איכות מערכת האיטום בדרך כלל נפגמת בטווח הארוך.
  • קיצורי דרך, דילוג על שלבים מהותיים בתהליך האיטום מכל סיבה שהיא..זו לא הדרך המקצועית לעבוד ואין הצדק לכך בדרך כלל כיוון שהלקוח סומך על בעל המקצוע ומשלם ממיטב כספו בידיעה שהוא מקבל מערכת איטום טובה ועמידה לטווח הארוך.
  • הכנת תשתית תקנית לעבודת האיטום סילוק גורמים מפריעים, לא תקניים, לכלוך, אלמנטים על הגג שעשויים לפגוע באיכות האיטום ועוד.
  • בדיקות תקינות בסיום העבודה- בדיקת הצפה תקנית אמורה להיעשות בסיום כל עבודה.

וכ'.

* במידת הצורך במידה וישנה בעיה באיטום, בהחלט הדבר עשוי לקרות לכל אוטם, על האוטם יהיה לטפל בבעיה ולמלא את שירותי האחריות..כך שלא תמיד הדבר יעיד על טיב עבודתו של האוטם.

 

א.ב. זיפות 10 איכות, אחריות שתאפשר לך לישון בראש שקט!

טיפים נוספים

דילוג לתוכן