איטום גג בזפת

איטום גגות באמצעות זפת אולי נחשב לפחות איכותי מאיטום באמצעות יריעות ביטומניות, אך יישום נכון ומקצועי של החומר השחור יהפוך את האיטום ליעיל לא פחות, מה גם שבמקרים מסוימים אין ברירה אלא לאטום בזפת.

מתי מומלץ לאטום גג בזפת?

באופן כללי ניתן לומר שרוב הגגות מתאימים ליישום של זפת או של יריעות ביטומניות, חוץ מגגות מיוחדים בצורות שונות וללא דפנות, עליהם יש ליישם חומרי איטום משחתיים. 

כל קבלן איטום מקצועי יאמר לכם שאיטום ביריעות ביטומניות הוא איכותי יותר ועמיד יותר מאיטום באמצעות זפת, אך אופן יישום היריעות הביטומניות יכול להיות קשה עד בלתי אפשרי בגגות עמוסים בדודי שמש, צלחות לוויין וכולי. במקרים כאלה, קבלן איטום מקצועי יציע לאטום עבורכם את הגג באמצעות יישום זפת.

 

יתרונות וחסרונות של איטום גג בזפת

כאמור, החומר המומלץ והאיכותי ביותר לאיטום גגות הוא יריעות ביטומניות (5 מ"מ). עם זאת, יישום נכון של זפת על הגג, טיפול תקופתי עקבי ושימור מצב הזפת, יכולים בהחלט לעשות את העבודה ולמנוע נזקי רטיבות, לא פחות טוב משימוש ביריעות ביטומניות.

יתרונות הזפת – מדובר בחומר זול באופן משמעותי ביחס ליריעות ביטומניות. הוא זמין ונגיש מאוד, ופעולת הזיפות היא מהירה, כך שאתם יכולים לקבל גג אטום ועמיד במהירות. 

בנוסף, מדובר בפעולה פשוטה וקלה הרבה יותר מיישום יריעות ביטומניות. אין צורך בהרמה של דוודים, קולטי שמש או צלחות לוויין, וניתן ליישם את הזפת על כל גג מתאים בכל מצב נתון, בתנאי שהוא יבש.

חסרונות הזפת – בהשוואה ליריעות ביטומניות, הזפת פשוט מחזיק מעמד פחות זמן. מדובר בחומר שמנופשע באופן ישיר מתנאי מזג האוויר, כך שבתנאי חום הוא מתרחב ואיכות האיטום כמובן נפגעת. בתנאי קור הזפת מתכווץ, מה שהופך את אחיזתו בגג לרופפת. חומר הזפת אינו מתאים לאיטום בסנפלינג במיוחד בשמדובר בקירות חיצוניים. מבחינת תחזוקה, הזפת מצריך התייחסות שוטפת, ואחת לשנה יש לסייד אותו, אחרת החומר השחור ישחק ויסדק, כך ששכבת האיטום של הגג תיפגע קשות.

 

כך קבלן איטום מקצועי יישם זפת על הגג

הכנת הגג – יישום זפת על גג מלוכלך יהפוך את האיטום ללא יעיל ויביא בהכרח לפספוס של נקודות בגג, מה שעלול לגרום לחדירת מים ולנזקי רטיבות בהמשך. קבלן איטום מקצועי ינקה את הגג, וייתן דגש מיוחד לאזורים שמתחת לדוודים ולקולטי השמש.

יישום שכבת יסוד – מריחת שכבת היסוד מתבצעת יום לפני ביצוע איטום תוך שימוש בחומר ביטומני מיוחד אותו קבלן האיטום מיישם על הגג באמצעות מטאטא כביש. מדובר בפעולה קריטית לתהליך האיטום, כשאת הזיפות עצמו יש לבצע רק לאחר שהחומר הביטומני יבש לגמרי.

זיפות דפנות הגג (רולקות) – אזור המפגש בין הגג עצמו לדפנות הגג הוא האזור הרגיש ביותר והמועד ביותר לנזילות בגג. איטום הרולקות מתבצע על ידי מריחת שתי שכבות זפת, שביניהן רצועת יוטה.

זיפות הגג – השיטה המקצועית ביותר ליישום זפת על גגות היא באמצעות זיפות שכבה ראשונה, הנחת רשת אינטרגלס, ויישום שכבת זפת שנייה מעל, כשבין השכבות מיושמת שכבת חול דקה, שכבה שתגרום לזפת להיצמד טוב יותר לגג.

הלבנת הגג – הלבנת הגג לאחר האיטום מתבצעת גם כשמדובר באיטום ביריעות ביטומניות, אך כשמדובר באיטום באמצעות זפת, הלבנת הגג לא נתונה לשיקול דעתו של קבלן האיטום, היא חובה. הצבע הלבן מגן על שכבת הזפת השחורה מקרני השמש, ומאט משמעותית את תהליך השחיקה שלה. ההלבנה מתבצעת באמצעות מריחת תערובת של סיד ודבק אקרילי, כך שהסיד לא יתנתק מהגג במהרה. 

 

יש לכם שאלה בנושא איטום? מחפשים אנשי מקצוע לביצוע עבודות סנפלינג? קבלן איטום מקצועי ישמח לסייע לכם.

טיפים נוספים

דילוג לתוכן